thumbnail In zilele noastre prin cresterea concurentei in mediul de afaceri, si in special in cel de retail, recunoasterea produsului reprezinta totul. Acum mai mult decat oricand se pune un accent deosebit pe modul de prezentare al produsului si de aceea crearea etichetei produsului este foarte importanta. Pentru a-si asigura dominatia pe piata, producatorii, au nevoie de un design expresiv, o calitate deosebita si solutii de etichetare durabile. Ei vor o calitate foarte buna pentru eticheta, deoarece nu in cele din urma aceasta le vinde marca si produsul.


Dar daca abia ati pornit activitatea si nu stiti de unde sa incepeti, va prezentam mai jos principalii pasi pe care trebuie sa ii aveti in vedere.

1. Scopul etichetei
Incepem prin a defini scopul etichetei si etapele pe care aceasta le va parcurge de-a lungul procesului de creatie.
Eticheta de produs indeplineste cateva functii si scopul pe care aceasta il are necesita una sau mai multe din combinatiile urmatoare: identificarea produsului sau a marcii, calitatea produsului, descrie si/sau promoveaza produsul. Este foarte important sa cunoastem si sa fim siguri de reglementarile care privesc etichetarea pe segmentul nostru de activitate, spre exemplu, in industria textila trebuiesc cunoscute reglementarile referitoare la instructiunile de intretinere a tesaturilor, aspect care poate schimba scopul pentru care este conceputa eticheta.
Daca dorim ca eticheta sa reflecte marca firmei, atunci ea poate include elemente cum ar fi: numele firmei, tipul de clienti carora va adresati prin produsul respectiv, sloganul de promovare al produsului, tipul de ambalare si eventual un esantion pentru testare, pretul si o imagine reprezentativa pentru reclama.
Odata ce scopul a fost determinat, pasul urmator, foarte important, este designul si aspectul etichetei care poate fi determinant in mesajul final pe care vreti sa il transmiteti prin eticheta.

2. Designul etichetei
Designul etichetei este cea mai interesanta si incitanta etapa. Eticheta poate avea orice dimensiune sau forma dorim. Cu toate acestea forma si dimensiunea produsului sunt relevante in designul final al etichetei.

Pentru a evidentia produsul si a-l face sa fie cat mai vizibil, putem utiliza imagini si logo-ul firmei, imprimate in policromie, sau adaugand nuante pantone specifice. Stilul ales este foarte important si poate spune foarte multe despre produs. Tineti cont de scopul pentru care eticheta este realizata in alegerea tipului de design.

Tipul de material din care este realizata eticheta si varianta de finisare a acesteia sunt factori care sunt determinati de tipul produsului si de modalitatea de stocare a acestuia. Este produsul din sticla, metal, PET este rotund, are suprafata aspra, uluioasa sau uda? Produsul se depoziteaza in interior sau afara? Mediul de depozitare prezinta umezeala, temperaturi ridicate sau scazute, sunt prezente diferite substante chimice sau are loc frecare?

Eticheta poate sa contina elemente suplimentare de design cum ar fi: perforatii, aplicare de folii, aurire sau embosare (scoatere in relief). Odata ce aceste aspecte au fost identificate si s-au ales cele care vor vi utilizate, furnizorul dumneavoastra de etichete poate sa va asiste sau sa realizeze designul final al etichetei si sa va sfatuiasca in privinta variantelor de finisare ale acesteia.

3. Utilizare - Aplicare
Detaliile legate de utilizarea produsului sunt de asemenea esentiale, dar nu intodeauna in topul prioritatilor celui care realizeaza grefic eticheta. Nu are nici o valoare faptul ca aveti o eticheta care garanteaza atragerea privirii clientilor (cumparatorilor) si exprima esenta marcii dumneavoastra, daca aceasta nu sta pe produs. Tipul aplicatiei produsului si conditiile de mediu in care este acesta depozitat, determina tipul de adeziv care este folosit pentru lipirea etichetei.

O buna intrebare la care trebuie sa raspundem este, cum va fi eticheta aplicata pe produs? Se vor folosi aplicatoare manuale sau linii automate de etichetare? Care este viteza cu care se aplica eticheta pe produs?

Fiecare domeniu de activitate are factori diversi care influenteaza realizarea etichetei. Furnizorul dumneavoastra de etichete poate sa va asiste in luarea celei mai bune decizii.

4.Tehnici de imprimare
Exista mai multe tehnici de imprimare, disponibile pentru a imprima etichete: thermal, flexografic, hot stamp, offset, letterpress, litho, silk screen sau hot stamp-flexografic. Furnizorul de etichete poate folosi una, mai multe sau toate aceste metode de imprimare.

Atunci cand creati o eticheta, calitatea imprimarii este un factor major in a alege un furnizor. Asigurativa ca acesta va poate furniza si alte tipuri de etichete pe diverse materiale, ca are o strategie de aprovizionare si stocuri de materiale improspatate periodic, ca va poate consilia in realizarea grafica a etichetei si ca are un raspuns prompt la solicitarile dumneavoastra. Ambalarea este un element esential pentru marca  dumneavoastra atunci cand produsul ajunge la punctul de vanzare. Asteptati si de la furnizorul dumneavoastra acelasi lucru.



Contactati un reprezentant Design Media pentru o solutie particularizata domeniului dumneavoastra de activitate.